tisdag 1 oktober 2013

Välkommen John Blund

Jag får ofta inspiration till mina blogginlägg när jag är ute och går med Tindra. Det är skönt att ta en paus från alla intryck jag får från skolan och internet, men jag glömmer lätt hur skönt det är att bara vandra runt. På sistone har jag haft väldigt dåligt med motivation att röra på mig också. Jag känner mig allmänt lat och trött. Inatt har jag bara legat och vridit av och an, alla tankar i ett virrvarr. Jag fick gå upp flera gånger och skriva ner vad jag funderade på så att jag blev av med tankarna. Jag sov ändå dåligt resten av natten och vaknade med ordentligt sjuk mage. Fanns inget annat än att hoppa över morgonens norska-lektion och gå och lägga mig igen. Jag blev bättre framåt dagen och kunde gå på eftermiddagens lektion.
Jag börjar känna av det lite igen nu, men jag hoppas jag får en bättre natt i natt.

Min säng är nog väldigt smal. Jag är van att breda ut mig när jag sover, med armarna huller om buller. Nu känns det som att jag sover i en sarkofag. Speciellt när min katt ska sova bredvid mig varje natt. Som tur vill hunden också ha ordentligt med rum, så hon kommer inte och trängs i min säng.

Nu när det har blivit kallare har jag börjat elda. Mina pyromaniska färdigheter börjar bli bättre nu (tack vare Google), men det är nog att gå bakåt i tiden när man eldar för att inte frysa. Det är mysigt att elda, men charmen försvinner lite när man är beroende av det. Jag har en del ved i förrådet, men det räcker nog inte hela vintern. Där får man för att man har varit lat och inte åkt och huggit ved i utbyte mot gratis torr ved. Å andra sidan har varken jag eller de haft tid för sånt, så att det skulle ha passat allas scheman.

Inspirationen jag fick när jag var ute med hunden skulle resultera i ett inlägg om vad jag vet som 23-åring. Så långt kom jag inte ikväll, vi får ta det en annan gång. Jag har annars kommit på flera idéer på vad jag skulle kunna skriva på bloggen: kolumnövningstexter och kanske dikter om jag vågar mig på att publicera dem. Som vanligt blir jag påverkad av vad vi gör i skolan, vilket nog är positivt, men jag hoppas att någon av idéerna stannar och blir verklighet. Med den här farten riskerar idéerna att stanna i tanken.

Nu ska jag paja min mage och läsa en av de många böcker som jag håller på med.
Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar