måndag 21 oktober 2013

Snöfall

Nu är julen här, i mitt huvud åtminstone. Alltid när det börjar bli vitt ute tar jag fram ljus och spelar julmusik. Tyvärr har julkänslorna nästan gått över vid jul, men man får väl göra det bästa av det och njuta så länge man kan. Nu är jag väldigt snål på pepparkakschoklad, som tur (tyvärr?) har de redan börjat med julgodis i butikerna.

Julhysterin som börjar 2-3 månader i förväg förstår jag nog inte alls. Man behöver ju inte överdriva, och jag tycker att själva meningen av att fira jul har försvunnit. I alla fall i mitt liv. Eftersom jag inte har något barndomshem att åka till och fira jul så samlas vår familj inte som förr. Med familjen på så många olika håll också så är det inte riktigt samma längre.
Vi får se vad som händer.

Nu lyssnar jag på Michael Bublé som sjunger julsånger och till mina örons olycka sjunger han Ave Maria med amerikanskt uttal. Vilken plåga! All heder till Bublé och hans röst, men nej. Ave Maria ska sjungas med rätt uttal.

En annan plåga nu just är skolan och alla skolarbeten. Satt sex timmar igår och plitade ihop ett grupparbete som skulle bli 8 sidor text + pärm och litteraturförteckning. Det slutade med 17 sidor. Hoppas man inte får minus för för mycket text. Har också väldigt mycket i alla kurser, och min egentliga fritid är obefintlig. När jag hoppar över två körövningar på grund av skolarbete vet jag att jag har mycket att göra. Kören är ändå något jag brukar prioritera. Mina vänner har jag inte träffat på en evighet heller. Allt jag ser är två pälsbollar.

Nu ska jag läsa färdigt mitt Vasablad och fixa frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar