måndag 28 oktober 2013

Inspirerande människor

Min personliga drivkraft i vardagen är folk som inspirerar mig. Inspirationen är antingen seglivad eller sprudlande, och nu just är det den sprudlande som fattas. Den seglivade inspirationen som håller mig vid ytan får jag från mina vänner, djuren och familjen, men den sprudlande som jag får av nya bekantskaper har varit låg i höst. Jag har känt mig mer trött den här hösten också.

Idag har jag varit full i skratt ändå, vilket jag inte har varit på länge. Jag tror det beror på någon i skolan idag, men jag är inte säker. Kan ju vara kaffet också, eller autocorrect texterna jag läste. Ändå var det skönt att kunna skratta hysteriskt åt något helt löjligt.

Jag brukar oftast ha någon som jag tycker lite extra mycket om, men nu känner jag mig mest tom. Ingen att ha spontana fnissningar åt, eller att tänka på i tid och otid. Har så mycket skolarbete också så det rinner nästan över ibland.

Nu ska jag nog rycka upp mig lite och gå och handla lite ägg. Hemska tanke att jag inte har ett enda ägg kvar, brukar ju finnas minst 30 i förrådet.

Dark away.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar