fredag 11 oktober 2013

It's a good day to have a good day

Jag sitter med oljeinpackning ricinolja/kokosolja i håret, ved brinner i spisen, en varm speltsäck placerad på axlarna och har nyinstallerat virusprogram. All in all en helt bra start på dagen.

Jag struntade i att gå på föreläsning idag av någon anledning. Med tanke på förra veckans plågsamma upplevelse så kändes det inte så lockande, även om jag inte hade lika brutal värk när jag vaknade idag som jag hade då. Det här med värk är nog jobbigt måste jag säga. Man upphör liksom att funktionera normalt, och det som var roligt förr känns nu bara jobbigt. Jag brukade fnysa åt att folk måste vara så otrevliga på grund av att de är sjuka i kroppen, men nu förstår jag varför det blir som det blir. Är man sjuk en längre tid och värker något så förbannat är det inte konstigt att man blir led på allt och alla.

Något jag tänker på idag är hur tur man har som har folk som bryr sig om en. Vänner är ju bra i sig, och som bonus får man deras föräldrar som också bryr sig om en. Det här tänker jag på speciellt nu när jag hör elden dundra i spisen. Också samtalen med vännerna är något som jag ibland glömmer bort att jag tycker om. Jag brukade egentligen inte vara sån pratkvarn förr, antagligen på grund av mottagaren. Man lär sig mycket om sig själv och andra i processen. Att uttrycka mig är något jag ofta har svårt med, men nu börjar jag märka att jag har blivit bättre på det. Om det beror på åldern eller övning eller både och vet jag inte.

Jag har också tur som har så lugna djur. Det är skönt att Tindra kan ligga längre än mig och dra sig och Quila hittar på sitt eget. Det enda påhittet av Quila som jag inte uppskattar så hemskt mycket är att hon klöser på min säng och travar rakt över min telefon, böcker och glasögon på nattduksstolen när hon tycker att jag ska vakna och ge henne mat.

Idag borde jag skriva på ett av våra många grupparbeten i skolan. Som vanligt är man trög och tror att man har massor av tid kvar. Så trött man kan bli på sig själv ibland. Fast jag har ju haft väldigt mycket värk på sistone som har påverkat min tankekapacitet och ork att ens öppna en bok.

Det är inte kul att känna att man är trött på att läsa när man vanligtvis är en bokslukare. Alltid när ett måste kryper in i bilden går det trögt. Och när man inte själv får välja fritt vilka böcker man vill läsa blir det ännu tyngre. Förhoppningsvis går nästa bok lätt att läsa - Jens Lapidus - Aldrig fucka upp.

Nu ska jag snart gå ut med doggen i det vackra vädret. Som tur har man också en kaffetår med vännerna att se fram emot idag!

Tindra är en tröttIS

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar