onsdag 11 september 2013

Kastajaiset/Dopdag

Idag blir alla nya studenter på uni "döpta". Det vill säga, de delas in i grupper, springer runt vid olika stationer och får slutligen gå i en hinderbana med förbundna ögon genom diverse äckliga saker. Till sist blir de kastade i en vattenrutschbana bestående av en plastpresenning och en vattenslang. Jag cyklade just förbi och önskade att jag var en av dem som stod i halare och drack och dansade till musiken som dånade från en bil.

Studieliv är kul, men jag är alltid så trög att ta mig ut på olika evenemang. Jag behöver nån som drar, och nu när E inte är här känns det som att jag inte har någon som drar eller som jag kan dra ut.
Studiekompisar är nog en stor del av upplevelsen att studera på universitet, men att hitta studiekompisar har inte varit en prioritering eftersom jag studerar i min hemstad och har mina gamla kompisar inom räckhåll.

Som M så fint sa en gång: aktivera, aktivera!

Nu ska jag aktivera ut-och-gå-med-hunden musklerna och sen ska jag snabbt kasta i mig något att äta innan jag trampar iväg till PF och körövningen.

Velociped det enda rätta är.

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar