onsdag 11 september 2013

En liten kaffekopp

Jag njuter hittills av mitt schemaupplägg! Jag antar att jag kommer att hata det senare när jag kommer på att jag vill hinna med något annat om dagarna än att vänta på nästa lektion. Men nu känns det i alla fall skönt att kunna gå hem och gå ut med hunden i lugn och ro och sedan äta lunch och dricka en kopp kaffe. Sitter nu och organiserar mina papper inför ett nytt mera organiserat skolår (ha-ha).

Jag funderar mycket nu på hur jag ska ställa upp innehållet i bloggen, vad jag ska skriva om och så vidare. Fick ett bra tips av L om att ha ett litet block med mig så att jag inte glömmer mina tankar. De flyger så lätt iväg. Hade funderat om jag skulle öva mig att skriva reportage här på bloggen och även texter på de nordiska språken, och varför inte även finska.

Idag hade jag första lektionen i samma grammatikkurs i finska som jag hade förra året. Det gick inte så bra då, vilket jag till hälften skyller på den dammiga läraren och till hälften på allt annat med ny skola och tusen kurser. Aldrig mitt eget fel ;)

Nu en snabb kopp kaffe med grädde till och sedan susar jag iväg till första lektionen i Nordistik som vetenskap. Spännande! (Har ingen aning om vad som väntar.)

Grattis till mig på namnsdagen^^

Sandra

4 kommentarer:

  1. STORgillar att du börjat skriva blogg igen! :) Du har redan en trogen läsare! :P

    SvaraRadera
  2. Nämen lite trevlig feedback är ju aldrig fel ;) Prima!

    SvaraRadera
  3. Namnsdagsgrattisar!!
    och kuuul med blogg :)

    SvaraRadera