söndag 5 oktober 2014

Dagens saldo

Idag vaknade jag upp i stan, åt frukost och slöade en stund innan jag for till bygget. Underbart höstväder att stå och måla i, med hästgnägg och tuppar som gal i fjärran och fält runtomkring. Trivs nog bäst på landet! Jag hann måla sexton bräder innan det blev mörkt, så inte så pjåkigt. Får måla mer på tisdag efter skolan.

Nu sitter jag hemma och väntar på dusch-tur. Ska bli skönt att gå och sova efter att man stått i flera timmar och målat. Som tur tog vi tidig kväll igår och kom hem runt halv tolv efter middag och snabbvisit på O'Malley's. Hade jobbat och sedan kört hårdpass på gymmet så var helt slut när jag for hem för att duscha före middagen. Vi var till Brasserie&Bar och åt, jag beställde oxbringa med grönsaker som jag inte var så imponerad av. Köttet var inte tillagat just då utan dåligt uppvärmt, och detsamma gällde grönsakerna. Hade helt enkelt förväntat mig mera av stället. Servicen var inte särskilt bra heller, utan man blev mest tillslängd drinkarna och maten. Så inte många brödrostar i betyg där.

Nu ska jag gå och skrubba bort målarfärgen av mina armar och sen gå och sova, länge länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar